Concerts d'alumnes

Tenim concerts solistes i concerts dels diferents grups instrumentals

Els que es fan al mes de febrer i maig, en què cada alumne fa una actuació en solitari i/o en duo, trio, tocant el seu instrument. Es treballa l'actuació en públic en solitari com a vehicle per a transmetre els coneixements adquirits de tècnica i d'interpretació musicals, treballar l'expressió musical davant d'un públic i mostrar la feina feta durant el curs. En aquests concerts toquen tots els alumnes que tenen una obra preparada, a partir d'iniciació musical.

5.jpeg

Els de Nadal i final de curs, en què toquen els diferents grups de cambra, combos, grups corals i orquestres, és a dir, els alumnes que toquen en agrupacions. Es potencia la feina feta en grup, la coordinació conjunta, l'afinació, etc.

nadal.jpg
Audicions internes a la sala del cinquantenari

A L'escola treballem l'actuació en públic com un mitjà d'expressió personal, intentant fugir de l'estrés en el que normalment es fonamenten els nervis davant un públic. La obsessió per no equivocar-se, la por a l'escenari, la gestió dels nervis són eines que treballem molt seriosament per minimitzar l'impacte negatiu que pot tenir una mala experiència en el plaer de la interpretació musical.

ensenyem a valorar les notes que hem tocat bé i no quedar-nos amb la frustració de les que ens hem equivocat.

L'equivocació és la eina que ens va analitzar el treball per a poder millorar-lo.

Per això, la setmana abans de les vacances de Pàsqua, fem audicions d'alumnes a la Sala del Cinquantenari de l'Ateneu d'una manera relaxada, l'alumne pot tocar una obra sencera o fragment, la pot repetir, els fem presentar al públic format pels companys de la classe i fem que s'acostumin a l'escenari.

Plaça Malaret
Concert de joves a la Plaça Malaret

Des del curs passat participem en un concert organitzat per l'ajuntament i amb la participació conjunta del Taller de músics de Sant Just Desvern. És una iniciativa que permet als alumnes sortir de l'escenari intern de l'Ateneu i poder tocar a l'aire lliure amb un públic diferent.

IMG_20190504_170421_026.jpg
IMG_20190504_170911_341.jpg